produkty

Intelektualna.pl
Artykuł
28 05.2019
Artykuł
28.05.2019

O zachęcie, staranności oraz zaufaniu przy uzyskiwaniu i udzielaniu pomocy publicznej

przez Mateusz Stańczyk

Choć środki stanowiące pomoc publiczną niekiedy są oceniane jako „łatwe pieniądze” dla finansowania inwestycji, to w istocie powinny być oceniane jako „pieniądze wymagające uwagi”. W tym kontekście warto przytoczyć kilka z konkluzji Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, które zasługują na odnotowanie zarówno przez instytucje dystrybuujące środki jak i przez beneficjentów. Studium przypadku W dniu 5 marca […]

Czytaj więcej

Branża:

Innowacyjność
Artykuł
23 05.2019
Artykuł
23.05.2019

NEYMAR nie będzie znakiem towarowym

przez Julia Lewandowska

Sąd podtrzymał decyzję Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej o stwierdzeniu nieważności słownego znaku towarowego NEYMAR. Znany piłkarz, Neymar Da Silva Santos Júnior w lutym 2016 roku złożył wniosek o stwierdzenie nieważności słownego wspólnotowego znaku towarowego NEYMAR do Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO). Znak ten został zarejestrowany na rzecz Carlosa Moreiry dla ubrań, […]

Czytaj więcej

Branża:

Konkurencja
Artykuł
09 05.2019
Artykuł
09.05.2019

Instytucja „tajemniczego klienta”, czyli urzędnicy UOKiK na zakupach w Twoim sklepie

przez Michał Wojtkowiak

W ostatnich dniach Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) pochwalił się przeprowadzoną jeszcze pod koniec 2018 roku akcją, w ramach której pracownicy urzędu poddali kontroli 16 największych sklepów z elektroniką należących do popularnych sieci. Celem tej akcji miało być m.in. zbadanie sposobu, w jaki przedsiębiorcy prowadzący te sklepy wywiązywali się z ciążącego na nich […]

Czytaj więcej

Branża:

 
Artykuł
06 05.2019
Artykuł
06.05.2019

Jak skutecznie chronić tajemnicę przedsiębiorstwa?

przez Piotr Andrzejewski

Tajemnice przedsiębiorstwa z powodzeniem mogą stanowić kluczowe aktywa wykorzystywane w prowadzonej działalności gospodarczej. Historia zna liczne przypadki, w których niejawne dla innych konkurentów informacje budują wartość przedsiębiorstwa oraz jego pozycję rynkową; tytułem przykładu można wskazać chociażby na skład panierki stosowanej przez KFC, czy też sekretną formułę na Coca-Colę. Jednak do tego, by jakakolwiek informacja mogła […]

Czytaj więcej

Branża:

Konkurencja
Artykuł
29 04.2019
Artykuł
29.04.2019

Innowacje z finansowaniem europejskim – Europejska Rada ds. Innowacji

przez Mateusz Stańczyk

Przy okazji nadchodzącego spotkania otwartego dotyczącego Europejskiej Rady ds. Innowacji w Warszawie, wobec trwających prac nad programem ramowym Horyzont Europa, warto przybliżyć działalność Rady, którą Komisja Europejska chce uczynić jednym filarów tworzonego programu. Od maja 2018 r. trwają prace nad nowym programem ramowym Horyzont Europa. Ma on służyć finansowaniu sektora badawczo-rozwojowego z poziomu Komisji Europejskiej […]

Czytaj więcej

Branża:

Innowacyjność
Artykuł
16 04.2019
Artykuł
16.04.2019

Polskiej specyfiki zbierania zgód marketingowych kolejna odsłona…

przez dr Tomasz Lewandowski

Nowe sektorowe przepisy w zakresie przetwarzania danych osobowych Nieco ponad tydzień temu Prezydent podpisał ustawę o zmianie niektórych ustaw w związku z zapewnieniem stosowania rozporządzenia 2016/679 ( http://orka.sejm.gov.pl/proc8.nsf/ustawy/3050_u.htm ). Przyjęte przez Sejm 21 lutego 2019 r. przepisy zmieniają blisko 168 ustaw i wchodzą w życie 4 maja 2019 r. Nowa ustawa nowelizuje przepisy z zakresu prawa […]

Czytaj więcej

Branża:

Dane osobowe
Artykuł
29 03.2019
Artykuł
29.03.2019

Dyrektywa w sprawie praw autorskich na jednolitym rynku cyfrowym przyjęta przez Parlament Europejski

przez Ksenia Poczobut-Odlanicka

W ubiegły wtorek, tj. w dniu 26 marca 2019 r., po trwających ponad dwa lata pracach, projekt dyrektywy w sprawie praw autorskich na jednolitym rynku cyfrowym (DSM) został przyjęty przez Parlament Europejski. Ostatnia wersja aktu została poparta przez europarlamentarzystów 348 głosami za, 274 przeciw i 36 wstrzymujących się od głosu[1]. Od samego początku prac legislacyjnych […]

Czytaj więcej

Branża:

Media&Marketing
Artykuł
25 03.2019
Artykuł
25.03.2019

Zapachowe znaki towarowe? Nowelizacja ustawy prawo własności przemysłowej

przez Julia Lewandowska

Dnia 16 marca 2019 roku weszła w życie nowelizacja ustawy prawo własności przemysłowej, implementująca dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady mającą na celu zbliżenie ustawodawstw państw członkowskich odnoszących się do znaków towarowych. Zdecydowanie najciekawszą wprowadzoną przez nowelizację zmianą jest nowa definicja znaku towarowego, a wraz z nią zniesienie wymogu tak zwanej graficznej przedstawialności. Do tej pory […]

Czytaj więcej

Branża:

Media&Marketing

Oferta

Czy zastanawiałeś się nad ochroną własności intelektualnej w Twoim przedsiębiorstwie?

Zobacz

na co warto zwrócić uwagę.