produkty

Intelektualna.pl
Artykuł
27 06.2019
Artykuł
27.06.2019

Adidas przegrywa spór o unijną ochronę znaku towarowego „trzech pasków”

przez Ksenia Poczobut-Odlanicka

W wyroku Sądu Pierwszej Instancji Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) z dnia 19 czerwca 2019 roku w sprawie o sygn. T-307/17[i] znany niemiecki producent obuwia i odzieży sportowej, adidas AG, przegrał ponad czteroletnią batalię o objęcie unijną ochroną graficznego znaku towarowego w postaci „trzech równoległych pasków w jednakowej odległości od siebie, o tej samej szerokości, […]

Czytaj więcej

Branża:

Konkurencja
Artykuł
21 06.2019
Artykuł
21.06.2019

Działalność dziennikarska a ochrona danych osobowych – czy klauzula prasowa pozwala zupełnie pomijać RODO w ramach działalności dziennikarskiej?

przez dr Tomasz Lewandowski

Ochrona danych osobowych to jeden z aspektów ochrony prawa jednostki do prywatności. Ochrona ta nie ma jednak charakteru absolutnego, a RODO wcale nie zakazuje jakiejkolwiek ingerencji w prywatność jednostki. RODO ustanawia ramy przetwarzania danych osobowych oparte na zdroworozsądkowej równowadze pomiędzy sferą prywatności jednostki a celami realizowanymi przez administratorów danych. Niekiedy szala testu równowagi przechyla się […]

Czytaj więcej

Branża:

Dane osobowe
Artykuł
10 06.2019
Artykuł
10.06.2019

„W Internecie nie pisze się ołówkiem, tylko tuszem”. Facebook a treści zniesławiające – w jakim zakresie można żądać ich usunięcia z platformy?

przez Monika Ratajczak

Czy można domagać się, aby Facebook wyszukiwał i usuwał treści identyczne do treści bezprawnych (zniesławiających), w tym aby wyszukiwanie i usunięcie dotyczyło całej bazy użytkowników platformy (treści identycznych publikowanych przez wszystkich użytkowników)? Czy można domagać się, aby Facebook wyszukiwał i usuwał treści równoważne do treści bezprawnych (zniesławiających)? Wreszcie, czy można domagać się, aby usunięcie następowało […]

Czytaj więcej

Branża:

Media&Marketing
Artykuł
30 05.2019
Artykuł
30.05.2019

Prowizje za korzystanie z systemu płatniczego App Store niezgodne z rynkiem wewnętrznym Unii Europejskiej?

przez Łukasz Dutkowski

W ostatnich latach obserwujemy wzmożoną aktywność Komisji Europejskiej („Komisja”) w obszarze zwalczania nadużywania pozycji dominującej przez producentów oprogramowania. Obecnie, w związku ze skargą złożoną przez Spotify AB („Spotify”), Komisja zbada zgodność z rynkiem wewnętrznym prowizji pobieranych przez Apple Inc. („Apple”) z tytułu korzystania przez producentów aplikacji z systemu płatniczego App Store. App Store jest platformą […]

Czytaj więcej

Branża:

Konkurencja
Artykuł
28 05.2019
Artykuł
28.05.2019

O zachęcie, staranności oraz zaufaniu przy uzyskiwaniu i udzielaniu pomocy publicznej

przez Mateusz Stańczyk

Choć środki stanowiące pomoc publiczną niekiedy są oceniane jako „łatwe pieniądze” dla finansowania inwestycji, to w istocie powinny być oceniane jako „pieniądze wymagające uwagi”. W tym kontekście warto przytoczyć kilka z konkluzji Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, które zasługują na odnotowanie zarówno przez instytucje dystrybuujące środki jak i przez beneficjentów. Studium przypadku W dniu 5 marca […]

Czytaj więcej

Branża:

Innowacyjność
Artykuł
23 05.2019
Artykuł
23.05.2019

NEYMAR nie będzie znakiem towarowym

przez Julia Lewandowska

Sąd podtrzymał decyzję Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej o stwierdzeniu nieważności słownego znaku towarowego NEYMAR. Znany piłkarz, Neymar Da Silva Santos Júnior w lutym 2016 roku złożył wniosek o stwierdzenie nieważności słownego wspólnotowego znaku towarowego NEYMAR do Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO). Znak ten został zarejestrowany na rzecz Carlosa Moreiry dla ubrań, […]

Czytaj więcej

Branża:

Konkurencja
Artykuł
09 05.2019
Artykuł
09.05.2019

Instytucja „tajemniczego klienta”, czyli urzędnicy UOKiK na zakupach w Twoim sklepie

przez Michał Wojtkowiak

W ostatnich dniach Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) pochwalił się przeprowadzoną jeszcze pod koniec 2018 roku akcją, w ramach której pracownicy urzędu poddali kontroli 16 największych sklepów z elektroniką należących do popularnych sieci. Celem tej akcji miało być m.in. zbadanie sposobu, w jaki przedsiębiorcy prowadzący te sklepy wywiązywali się z ciążącego na nich […]

Czytaj więcej

Branża:

 
Artykuł
06 05.2019
Artykuł
06.05.2019

Jak skutecznie chronić tajemnicę przedsiębiorstwa?

przez Piotr Andrzejewski

Tajemnice przedsiębiorstwa z powodzeniem mogą stanowić kluczowe aktywa wykorzystywane w prowadzonej działalności gospodarczej. Historia zna liczne przypadki, w których niejawne dla innych konkurentów informacje budują wartość przedsiębiorstwa oraz jego pozycję rynkową; tytułem przykładu można wskazać chociażby na skład panierki stosowanej przez KFC, czy też sekretną formułę na Coca-Colę. Jednak do tego, by jakakolwiek informacja mogła […]

Czytaj więcej

Branża:

Konkurencja

Oferta

Czy zastanawiałeś się nad ochroną własności intelektualnej w Twoim przedsiębiorstwie?

Zobacz

na co warto zwrócić uwagę.